بادغیس؛-دختران-خواستار-بازگشایی-انستیتوت‌ها -شدند

در حالی که مراکز تربیه معلم و دانشگاه‌های دولتی به‌روی دختران باز اند، اما؛ انستیتوت‌ها در ولایت بادغیس تعطیل باقی‌مانده‌اند. دخترانی‌که در این انستیتوت‌ها مشغول تعلیم و تحصیل بودند، خواستار بازگشایی آنان شدند.

به گزارش افغان نیوز؛ شماری از این دانش‌آموزان از حکومت می‌خواهند که انستیتوت‌ها را به‌روی دختران باز کنند.  آنان می‌گویند:« خداوند به زن و مرد علم را فرض گردانیده است. من از طالبان می‌خواهم که دروازه‌ی انستیتوت را به‌روی ما باز کنند».

فایقه، یکی از دانش‌آموزن انستیتوت زراعت بادغیس می‌گوید که دانشگاه‌ها و مراکز تربیه معلم باز شده‌اند، اما؛ چرا انستیتوت‌ها مسدود اند؟

شماری از استادان دانشگاه بادغیس می‌گویند: «مسدودبودن دروازه‌های مکاتب و انستیتوت‌ها عواقب ناگوار، بر زندگی و آینده‌ی دختران در پی خواهد داشت. تعلیم و تحصیل نقش مهم در رشد و انکشاف جامعه دارد اما؛ با مسدودشدن مراکز آموزشی، دختران بادغیسی از لحاظ روحی و روانی متضرر شده‌اند».

باشندگان بادغیس هم از حکومت سرپرست طالبان می‌خواهند که دروازه‌های مکاتب و مراکز آموزشی را به‌روی دختران باز کنند.

مسوولان محلی ولایت بادغیس می‌گویند که انستیتوت‌ها به ‌دستور رهبر امارت اسلامی بسته شده‌اند.

در همین مورد، محمدعوض غیرت، آمر تعلیمات تخنیکی و مسلکی بادغیس می‌گوید که برای آغاز درس‌های دختران در انستیتوت‌ها با مسوولان مرکزی صحبت کرده و منتظر هدایت آنان هستند.

مسوولان محلی بادغیس می‌گویند که دو انستیتوت دولتی و دو انستیتوت خصوصی در این ولایت فعالیت دارند. در این انستیتوت‌ها نزدیک به ۲۳٠ نفر از دختران سرگرم آموزش بودند.

بادغیس؛ دختران خواستار بازگشایی انستیتوت‌ها  شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد